Baner
Bezpieczeństwo
Dopasowanie
Upewnij się, że rower jest dobrze dopasowany. Rower zbyt duży lub zbyt mały dla użytkownika jest trudniejszy w kierowaniu i może być on niewygodny lub niebezpieczny. Rozmiar ramy: Dealer, w oparciu o dane, które mu dostarczysz, powinien zarekomendować ci najlepszy dla ciebie rozmiar ramy. Jeśli wybierasz dla siebie rower w sklepie, twój dealer powinien poświęcić czas, aby dobrać ci ramę odpowiedniej wielkości. Jeśli ktoś kupuje dla ciebie rower (na przykład jako prezent), zanim zaczniesz nim jeździć, powinieneś się upewnić, że ma odpowiednią wielkość.
Jak to się nazywa:
wysokosc Wysokość przekroku (rys. 6). Jest to odległość od ziemi do wierzchu rury górnej ramy w tym miejscu, gdzie znajdzie się twój krok, gdy staniesz z rowerem między nogami, w połowie odległości pomiędzy siodłem a wspornikiem kierownicy. Aby to sprawdzić, stań właśnie w taki sposób. Jeśli będziesz dotykać ramy krokiem, rower jest dla ciebie zbyt duży. Minimalny prześwit pomiędzy krokiem a ramą roweru, którym będziesz jeśdzić wyłącznie po szosie powinien wynosić 2,5 - 5 cm. Rower, którym będziesz jeździć w terenie po drogach gruntowych powinien zapewnić minimum 7,5 cm prześwitu, a rower górski do jazdy w trudnym terenie powinien mieć prześwit 10 cm lub więcej.
Poprawne ustawienie siodła jest ważne, aby uzyskać najlepsze wyniki i najwyższy komfort na twoim rowerze. Spójrz na rysunki 7A, B i C i sprawdź, które z przedstawionych siodeł jest przy twoim rowerze.
siodło siodło2 siodło3
regulacja a)Regulacja wysokości
Długość twojej nogi determinuje właściwą wysokość zamocowania siodła. Aby to sprawdzić: - Siądź na siodle - Postaw piętę na pedale - Obróć korbą, aż pedał z twą piętą będzie w najniższej pozycji, a korba będzie równoległa do rury podsiodłowej.
reg Twoja noga powinna być prawie prosta, jeśli nie - wysokość siodła wymaga regulacji. Aby wyregulować wysokość siodła, poluzuj śrubę zaciskającą wspornik siodła (rys. 8A i B; patrz także rozdział 6.2 - zacisk wspornika siodła) i wsuń lub wysuń wspornik siodła, zależnie od potrzeb. Następnie sprawdź, czy siodło znajduje się w osi symetrii roweru i dokręć śrubę wspornika siodła tak, aby siodła nie dało się obrócić. Sprawdź jeszcze raz ustawienie. Wspornik siodła NIE MOŻE wystawać z ramy poza znaki maksymalnego wyciągnięcia (Min. lub Max.) (rys. 9)

b) Regulacja przód-tył.
Aby znaleść najwygodniejszą pozycję, poluzuj śrubę jarzma siodła i przesuń je do przodu lub do tyłu (patrz rys. 7A, B lub C), aby ci najlepiej pasowało. Dokręć śrubę jarzma.
c) Regulacja nachylenia siodła.
Większość ludzi woli mieć siodło ustawione poziomo, lecz niektórzy rowerzyści wolą mieć siodło nachylone nieco do przodu lub do tyłu. Nachylenie siodła można ustawić poluźniając śrubę jarzma, nachylając siodło do właściwej pozycji i dokręcając ponownie śrubę jarzma. Bardzo małe zmiany w pozycji siodła sprawiają dużą różnicę. Dokonuj tylko jednej zmiany na raz i to jedynie w niewielkim stopniu, zanim nie znajdziesz naj wygodniejszej pozycji.
Po każdej regulacji siodła upewnij się, że dokręciłeś wszystkie śruby, zanim zaczniesz jeździć. Okresowo sprawdzaj, czy śruby regulacji siodła są dobrze dokręcone.
Wysokość i nachylenie kierownicy

kierownicaJeśli twój rower jest wyposażony we wspornik typu Aheadset , chcac zmienić wysokość kierownicy skonsultuj się ze swym dealerem. W innych rowerach możesz podnieść lub opuścić kierownicę. Poluzuj śrubę wspornika obracając ją 3 - 4 obroty przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara. Jeśli śruba zacznie się unosić, lecz wspornik nie poruszy się, uderz śrubę miękkim (plastikowym) młotkiem. Ustaw wspornik na właściwej wysokości, wyreguluj "na wprost", zgodnie z oponą i dokręć ponownie śrubę wspornika tak, aby wspornik i kierownica nie poruszały się względem widelca. Znaki maksymalnego wyci±gnięcia (Min. lub Max.) NIE MOGĄ być widoczne. Teraz upewnij się, że kierownica obraca się swobodnie w obie strony, a linki hamulców nie zaczepiają o nic.
W niektórych rowerach zmiana wysokości wspornika może wpływać na wyregulowanie linki przedniego hamulca. Sprawdź przed jazdą, czy hamulce nadal dobrze działają. Jeśli nie, poproś swego dealera, aby je wyregulował. Jest niezwykle ważne, aby kierownica i wspornik były dobrze dokręcone i nie mogły się poruszać względem siebie po dokonaniu regulacji.
Regulacja pozycji dźwigni sterujących.
Hamulce i manetki przerzutek w twoim rowerze zamocowano tam, gdzie to odpowiada najlepiej większości ludzi.
Odległość dźwigni hamulców
W wielu rowerach odległość dźwigni hamulców od kierownicy można wyregulować. Jeśli masz małe dłonie i jest ci trudno zacisnąć dźwignie hamulców, twój dealer może wyregulować ich odległość lub wymienić je na model z mniejszą odległością od kierownicy.
Kask
Za każdym razem, gdy jeździsz na rowerze, powinieneś nosić dobry kask.
Światła odblaskowe
Światła odblaskowe są ważnymi elementami zwiększającymi bezpieczeństwo - integralną częścią twego roweru. W niektórych krajach przepisy wymagają, aby rower miał światła odblaskowe z tyiu, z przodu, w kołach i w pedałach.
Światła
Jeśli jeździsz po zmroku, twój rower musi być wyposażony w światła, abyś mógł widzieć drogę i omijać przeszkody oraz aby inni mogli cię widzieć. W niektórych krajach prawo wymaga, aby rower miał przednie i tylne światło, o ile poruszasz się po drogach publicznych.

STATYSTYKI  KONTAKT  PARTNERZY                                                                                                 © Webk.eu | strony internetowe